Cu Şi Despre Filtre…

Filtrul De ulei
Gândiţi-vã cã prima linie de apãrare a unui motor împotriva abraziunii şi implicit a uzurii premature este filtrul de ulei.

Filtrul de ulei este un dispozitiv utilizat în decontaminarea uleiului de impuritãţi. Filtrul de ulei este parte componentã din sistemul de lubrifiere a motorului, el fiind în mare parte unitate detaşabilã datoritã nevoii constante de întreţinere sau înlocuire. Filtrarea uleiului în motoare este esenţialã pentru longevitatea şi performanţa acestora.

În funcţionarea unui motor, inevitabil, uleiul va fi expus produselor rezultate ca urmare a combustiei interne, iar particule microscopice se vor acumula în uleiul de motor. De asemenea şi frecarea dintre suprafeţele diverselor componente ale motorului produce particule metalice microscopice. Acestea circulã în ulei şi cauzeazã eroziune şi uzare. Filtrul de ulei eliminã o mare parte dintre aceste particule dar şi filtrul de ulei se va înfunda într-un final.

Când Trebuie Schimbat Filtrul de Ulei?
Noi recomandãm înlocuirea filtrului de ulei la fiecare schimb de ulei de motor.

Pentru reducerea costurilor de întreţinere, numeroşi producãtori de autoturisme recomandã schimbarea filtrului de ulei la fiecare schimb de ulei de motor.
Deşi filtrele de ulei pretabile motoarelor din ziua de astãzi au fost redimensionate pentru a câştiga spaţiu şi a economisi din greutate, ele au o capacitate de filtrare mai redusã. Ele sunt adecvate pentru un schimb de ulei de motor la un interval de aproximativ 5 000 de kilometri, dar se poate sã rãmânã fãrã capacitate de filtrare dacã programaţi înlocuirea lor la urmãtorul shimb de ulei.
Filtrul de ulei este elementul care aprovizioneazã motorul maşinii doar cu ulei decontaminat. În timp însã şi acest filtru acumuleazã mizerie şi alte reziduuri care vor restricţiona circuitul de ulei. De aceea filtrul de ulei trebuie schimbat înainte sã atingã acest punct. Dacã aştepti prea mult sã schimbi filtrul, existã riscul ca acesta sã se înfunde şi sã aducã daune serioase motorului. Filtrele de ulei sunt prevãzute cu un sistem de siguranţã numit "valvã bypass" care permite continuarea circuitului de ulei în momentul în care filtrul atinge o anumitã limitã de umplere. Motorul nu va rãmâne fãrã protecţia uleiului chiar dacã aceasta însemnã cã ulei nefiltrat va lubrifia componentele motorului.

Depozitul nostru îţi oferã pe loc sau la comandã, o gamã variatã de filtre de ulei, filtre de combustibil şi filtre de aer, la cele mai convenabile preţuri. Dã-ne un telefon sau viziteazã-ne pentru a identifica nevoile autoturismului tãu şi gãsirea unei soluţii ideale pentru tine.

…filtrul de combustibil
îmbunãtãţeşte performanţa autoturismului prin îndepãrtarea particulelor nedorite din combustibil rezultând astfel un amestec optim aer-combustibil.

Filtrul de combustibil este localizat ori în compartimentul motorului ori dedesubtul maşinii lângã rezervor. Combustibilul nefiltrat poate conţine mai multe tipuri de contaminanţi, spre exemplu bucãţele din vopsea, pãmântul sau alte impuritãţi ajunse în rezervor în timpul alimentãrii, chiar ruginã. Dacã aceste substanţe nu sunt îndepãrtate înainte ca benzina/motorina sã ajungã în sistem, acestea vor provoca uzura rapidã şi proasta funcţionare a pompei de combustibil şi a injectoarelor, datoritã acţiunii abrazive a acestor particule asupra componentelor de înaltã-precizie utilizate în motoarele moderne.
     Pentru performanţa motorului maşinii tale, întreţine filtrul de combustibil în permanenţã.

Când trebuie sã înlocuieşti filtrul de combustibil?

Pentru autoturismele care au kilometrajul mai mare, preventiv, este indicatã înlocuirea filtrului de combustibil anual. Pânã ce autoturismul atinge vârsta de 6-7 ani, în rezervor se poate forma un depozit serios de ruginã şi reziduri. Deci schimbarea filtrului de combustibil la intervale regulate, minimalizeazã riscul înfundãrii.
Autoturismele mai noi nu au specificat intervalul recomandat de înlocuire a filtrului de combustibil. Unele au filtre cu duratã de viaţã nelimitatã şi teoretic nu trebuie înlocuite, dar orice filtru se poate înfunda dacã o cantitate suficientã de ruginã sau reziduuri este aspiratã în alimentare.
Benzina este filtratã la pompã, cel puţin în teorie. Dar nu tot timpul se întâmplã acest lucru. Mai mult decât atât, combustibilul pe care îl pompezi în rezervor, poate fi contaminat cu apã, care poate proveni fie din condiţii mai puţin propice de depozitare, fie din intenţiile mai puţin onorabile ale operatorului care poate dilua intenţionat cu apã combustibilul.
     Ideea este cã nu existã garanţii, iar pentru o întreţinere preventivã, se recomandã înlocuirea filtrului de combustibil regulat.

Un Filtru de Combustibil Înfundat

În principiu, un filtru de combustibil complet înfundat îţi va opri motorul maşinii prin întreruperea alimentãrii cu combustibil cãtre carburator sau injectoare. Motorul s-ar putea sã nu porneascã deloc sau, dacã porneşte, se va împotmoli şi apoi "va muri". Filtrele "bypass" permit combustibilului sã ocoleascã filtrul dacã acesta se înfundã. Astfel benzina continuã sã circule, dar aceasta poate sã poarte impuritãţi spre carburator sau injectoare, fapt care, evident, poate crea probleme suplimentare.
Un filtru parţial restricţionat va permite circulaţia unei cantitãţi suficiente de combustibil care sã menţinã motorul într-o stare de funcţionare dar la capacitate redusã. Vei sesiza diferenţa în momentul în care vei conduce cu vitezã pe autostradã sau lipsa puterii motorului când vei dori sã depãşeşti.

Dacã bãnuieşti cã ai o problemã cu filtrul de combustibil, nu ezita sã ne cauţi la service-ul nostru şi îţi inspectãm autoturismul imediat.

Inspecţia filtrului de combustibil

Poţi verifica necesitatea înlocuirii filtrului tãu de combustibil dacã îl îndepãrtezi şi apoi sufli aer prin el. Dacã filtrul creeazã rezistenţã în momentul în care sufli prin el, este un semn cã trebuie înlocuit. Realizeazã aceastã procedurã cu atenţie, deoarece combustibilul este toxic, are un gust rãu şi poate irita buzele sensibile. Ca metodã de precauţie, îţi sugerãm sã aplici o bucatã curatã de furtun de cauciuc şi sã sufli prin acesta pentru testarea filtrului.


Dacã nu vrei sã te complici personal cu aceastã operaţiune, poţi sã dai o fugã pânã la atelierul nostru şi te vom scãpa noi de bãtaia de cap.

Când Trebuie Înlocuite Anvelopele?
Comercializãm Anvelope auto Noi şi Second-hand
  • Anvelope Barum
  • Anvelope Pirelli
  • Anvelope Hankook
  • Anvelope Dunlop
  • Anvelope Nokian
  • Anvelope Michelin
  • Anvelope Debica
  • Anvelope Fulda
  • Anvelope Firestone
  • Anvelope GoodYear
  • Anvelope Bridgestone
  • Anvelope Matador
  • Anvelope Continental
  • Anvelope Sava
  • Anvelope Vredestein
Care Este Secretul Longevitãţii Motorului Maşinii Tale?
Comercializãm Uleiuri de Motor
  • Ulei de motor ARAL
  • Ulei de motor Castrol
  • Ulei de motor Pennasol
Pãrerea Ta
Înlocuirea Filtrului de Aer Înfundat – Economie de Combustibil Sau Performanţã Sporitã?
Tu ai constatat vreo diferenţã dupã ce ai schimbat filtrul de aer la propriul vehicul? Dacã da, împãrtãşeşte pãrerea ta cu noi şi cu alţi şoferi.

O Problemã de Interes Pentru Toţi Şoferii
Timişoara - Anvelope auto Spãlãtorie auto Uleiuri auto Filtre auto Contact
Copyright ©2010 S.C. LOREMARK S.R.L. Toate drepturile rezervate