INDICE DE VITEZĂ

SIMBOL VITEZĂ (km/h max)
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
H 210
V 240 (2)
W 270 (2)
Y 300 (2)
ZR Peste 240 (1)

(1) Pentru anvelope ZR fãrã indice de sarcinã nu existã o vitezã maximã de utilizare.
Viteza maximã depinde de sarcinã, presiunea de umflare şi caracteristicile mecanice ale vehiculului.

(2) Sarcina care corespunde procentajului de sarcinã este aplicabilã pânã la 210 km/h (240 km/h pentru anvelope W şi 270 km/h pentru anvelope Y). Pentru viteze mai mari, respectaţi procentajele de sarcinã indicate.




SARCINA APLICABILĂ
Indice de Sarcina Sarcina maxima (kg/anvelopa) Indice de Sarcina Sarcina maxima (kg/anvelopa) Indice de Sarcina Sarcina maxima (kg/anvelopa) Indice de Sarcina Sarcina maxima (kg/anvelopa)
50 190 80 450 110 1060 140 2500
51 195 81 462 111 1090 141 2575
52 200 82 475 112 1120 142 2650
53 206 83 487 113 1150 143 2725
54 212 84 500 114 1180 144 2800
55 218 85 515 115 1215 145 2900
56 224 86 530 116 1250 146 3000
57 230 87 545 117 1285 147 3075
58 236 88 560 118 1320 148 3150
59 243 89 580 119 1360 149 3250
60 250 90 600 120 1400 150 3350
61 257 91 615 121 1450 151 3450
62 265 92 630 122 1500 152 3550
63 272 93 650 123 1550 153 3650
64 280 94 670 124 1600 154 3750
65 290 95 690 125 1650 155 3875
66 300 96 710 126 1700 156 4000
67 307 97 730 127 1750 157 4125
68 315 98 750 128 1800 158 4250
69 325 99 775 129 1850 159 4375
70 335 100 800 130 1900 160 4500
71 345 101 825 131 1950 161 4625
72 355 102 850 132 2000 162 4750
73 365 103 875 133 2060 163 4875
74 375 104 900 134 2120 164 5000
75 387 105 925 135 2180 165 5150
76 400 106 950 136 2240    
77 412 107 975 137 2300    
78 425 108 1000 138 2360    
79 437 109 1030 139 2430    



Din Ce Este Compus Un Ulei Lubrifiant?
Uleiul lubrifiant este compus din: uleiul de bază, agentul de îngroşare şi aditivii.

Procentul  acestora în mixtură variază în funcţie de caracteristicile şi proprietăţile produsului. În mare, procentul din fiecare component se situează astfel:

         Ulei de bază: 85 - 94 %
         Agent de îngroşare: 1 - 5 %
         Aditivi: 5 - 10 %

Uleiurile de bază pot fi:

         MINERALE : parafinice, naftenice sau aromatice
         SINTETICE : polialfaoleofine (PAO), esteri, poliglicol, siliconi, PTFE

Agenţii de îngroşare pot fi:

         ORGANOMETALICI

săpun cu particule metalice, amestec de săpunuri, complex de săpun;

         ANORGANICI

argile, silicogeluri, negru de fum;

         ORGANICI

polyureea, polymerii, bitumurile.

Aditivii pot fi: 

         pentru proprietăţi chimice - antioxidanţi, anticorozivi, inhibitori;
         pentru proprietăţi structurale - modificatori de frecare şi de aderenţă;
         pentru proprietăţi reologice - amelioratori de vâscozitate şi depresori ai punctului de curgere;
         pentru proprietăţi antiuzură -  EP, rezistenţă la strat.

Pachetele de aditivi:

         Antiwear - reduce frecarea şi uzura;
         Extreme pressure agent;
         Corrosion inhibitor - previne rugina;
         Detergent - previne depunerile;
         Dispersant - ţine reziduurile în suspensie;
         Friction modifier - modificã proprietãţile frecãrii;
         Pour point depressant - permite curgerea la rece, aditiv anticongelant;
         Seal swell agent - asigurã protecţia garniturilor;
         Viscousity index improver -stabilitatea vâscozitãţii;
         Antifoam - reduce spuma;
         Antioxidant - reduce oxidarea;
         Metal deactivator - retrage oxidarea cataliticã.

Procentul  acestora în mixtură variază în funcţie de caracteristicile şi proprietăţile produsului. În mare, procentul din fiecare component se situează astfel:

A1/B1 – ulei multigrad destinat autoturismelor cu motor pe benzinã/diesel – motoare proiectate sã foloseascã uleiuri cu frecare redusã şi vâscozitate redusã la temperaturi ridicate. Asigurã economie de combustibil. Aceste uleiuri pot fi neadecvate pentru anumite tipuri de motoare – a se consulta manualul utilizatorului.
A3/B3 – ulei multigrad destinat autoturismelor cu motoare performante pe benzinã/diesel – cu stabilitate ridicatã şi/sau cu perioade prelungite de schimbare – acolo unde este specificat de producãtorul auto – şi/sau utilizare pe întreg parcursul anului a uleiurilor cu vâscozitate redusã, şi/sau pentru condiţii severe de operare, precum sunt stipulate de cãtre fabricantul tipului de motor.
A3/B4 – ulei multigrad destinat autoturismelor cu motoare performante pe benzinã şi cu injecţie directã la diesel, dar pretabil a fi folosit cu aceleaşi indicaţii ca la A3/B3.
A5/B5 - ulei multigrad destinat autoturismelor cu motoare performante pe benzinã/diesel, cu perioade lungi de schimbare, proiectate sã foloseascã uleiuri cu frecare redusã şi vâscozitate redusã la temperaturi ridicate. Are stabilitate mare şi asigurã performanţe ridicate.
C1 –  este destinat motoarelor diesel dotate cu filtre de particule (DPF) şi TWC (Two Way Catalyst). Vor creşte durata de viaţã a filtrelor de particule şi asigurã economie de combustibil. Limita SAPS (SAPS= Sulphated Ash, Phosphorous şi Sulphur) este cea mai scãzutã. Acest tip de ulei poate fi neadecvat pentru anumite motoare.
C2 –  este destinat motoarelor diesel dotate cu filtre de particule (DPF) şi TWC (Two Way Catalyst). Vor creşte durata de viaţã a filtrelor de particule şi asigurã economie de combustibil. Limita SAPS (SAPS= Sulphated Ash, Phosphorous şi Sulphur) este mai ridicatã decât la C1, limitã medie. Acest tip de ulei poate fi neadecvat pentru anumite motoare.
C3 - este destinat motoarelor diesel dotate cu filtre de particule (DPF) şi TWC (Two Way Catalyst). Vor creşte durata de viaţã a filtrelor de particule. Limita SAPS (SAPS= Sulphated Ash, Phosphorous şi Sulphur) este medie. Uleiul de motor cu specificaţia C3 asigurã performanţe sporite datoritã nivelului mai ridicat de HTHS (HTHS= High temperature / High shear rate viscosity).  Acest tip de ulei poate fi neadecvat pentru anumite motoare.

A3/B3, A5/B5, C3 sunt specificaţiile care desemneazã uleiurile de motor de calitate mai bunã şi care asigurã performanţe sporite.

Mic Dicţionar:
HTHS= High Temeperature / High Shear Rate Viscosity, unde High Shear reprezintã grosimea peliculei de ulei din motor la temperatura de operare, numãrul vâscozitãţii.





Clasificarea internationala SAE
a gradului de vascozitate a uleiurilor de motor in functie de temperatura




Economia de Combustibil
O Problemã De Interes Pentru Toţi Şoferii
Micii detalii care fac diferenţa

1. Foloseşte Uleiul de Motor Recomandat De Producãtorul Auto
Poţi îmbunãtãţi consumul de combustibil cu 1-2% dacã foloseşti tipul de ulei de motor recomandat de producãtorul auto. De asemenea, poţi sã cauţi acele uleiuri care au trecut “Energy Conserving” pe eticheta API, acestea conţinând aditivi care reduc frecarea.

2. Presiunea Din Anvelope
Iatã un detaliu aparent de la sine înţeles dar care, dacã nu este realizat cu regularitate, sigur îşi va aduce partea de  contribuţie la sporirea consumului de combustibil. De ce? E simplu: dacã presiunea din anvelope este prea scãzutã, aceasta va creşte rezistenţa de rulare a anvelopelor pe şosea şi implicit consumul de combustibil. Transformaţi aceastã operaţiune într-o rutinã, preferabil o datã la una sau douã sãptãmâni, şi menţineţi presiunea din anvelope la nivelul recomandat de producãtorul auto

3. Înlocuirea Filtrului de Aer Înfundat – Economie de Combustibil Sau Performanţã Sporitã?
Filtrul de aer este responsabil cu protejarea motorului de praful şi murdãria din atmosferã. Dacã acesta îşi îndeplineşte rolul cu succes, într-un final se va înfunda similar sãculeţului de praf din aspirator. În aceastã situaţie, motorul va întâmpina dificultãţi în aspirarea aerului, iar pentru a compensa lipsa unei cantitãţi adecvate de aer, sistemul va utiliza mai mult combustibil pentru a rula motorul în parametrii normali.
Un studiu recent (publicat în februarie 2009) aratã cã înlocuirea unui filtru de aer înfundat la un autoturism cu motor cu injecţie şi controlat de computer de bord nu îmbunãtãţeşte consumul de combustibil dar îmbunãtãţeşte timpul de acceleraţie de la 6% pânã la 11%. Acest tip de motor este predominant la majoritatea autoturismelor fabricate de la începutul anilor ‘80 şi mai departe.
De asemenea, testele au arãtat cã înlocuirea filtrului de aer la un motor cu carburator poate duce la îmbunãtãţirea consumului de combustibil de la 2% pânã la 6% în condiţii normale de înlocuire şi pânã la 14% dacã filtrul de aer este aşa de înfundat încât influenţeazã şofarea.
Efectele unui filtru de aer înfundat la un motor pe diesel vor fi testate în curând.

Pãrerea Ta:  
Schimbarea filtrului de aer este o operaţiune relativ simplã. De aceea noi vã recomandãm sã schimbaţi filtrul de aer o datã pe an şi testaţi care sunt efectele pozitive ale acestei acţiuni asupra propriei maşini. Împãrtãşeşte pãrerea ta şi cu alţi şoferi: trimite-ne un mail cu acest subiect şi spune-ne ce îmbunãtãţiri ai observat în funcţionarea maşinii tale în momentul în care ai schimbat filtrul de aer. Nu uita sã descrii situaţia înainte şi dupã. Observaţiile tale vor fi trecute în secţiunea Pãrerea Ta din site-ul nostru. 

4. Scapã de Portbagajul Suplimentar de pe Capota Maşinii
…atunci când nu ai nevoie de el
Portbagajul suplimentar pe care îl foloseşti în weekend-urile în care mergi cu bicicleta la munte sau la ski este foarte folositor, dar în acelaşi timp adaugã rezistenţã la înaintare, din cauza aerodinamicii modificate. Este necesarã mai multã putere şi deci un consum mai mare de combustibil. Recomandarea noastrã este sã îl demontezi atunci când nu te foloseşti de el. Este un efort suplimentar care trebuie depus, dar în aceste vremuri grele, o micã economie este întotdeauna binevenitã.

Când Trebuie Înlocuite Anvelopele?
Comercializãm Anvelope auto Noi şi Second-hand
  • Anvelope Barum
  • Anvelope Pirelli
  • Anvelope Hankook
  • Anvelope Dunlop
  • Anvelope Nokian
  • Anvelope Michelin
  • Anvelope Debica
  • Anvelope Fulda
  • Anvelope Firestone
  • Anvelope GoodYear
  • Anvelope Bridgestone
  • Anvelope Matador
  • Anvelope Continental
  • Anvelope Sava
  • Anvelope Vredestein
Care Este Secretul Longevitãţii Motorului Maşinii Tale?
Comercializãm Uleiuri de Motor
  • Ulei de motor ARAL
  • Ulei de motor Castrol
  • Ulei de motor Pennasol
Pãrerea Ta
Înlocuirea Filtrului de Aer Înfundat – Economie de Combustibil Sau Performanţã Sporitã?
Tu ai constatat vreo diferenţã dupã ce ai schimbat filtrul de aer la propriul vehicul? Dacã da, împãrtãşeşte pãrerea ta cu noi şi cu alţi şoferi.

O Problemã de Interes Pentru Toţi Şoferii
Timişoara - Anvelope auto Spãlãtorie auto Uleiuri auto Filtre auto Contact
Copyright ©2010 S.C. LOREMARK S.R.L. Toate drepturile rezervate